
Werkwijze budgetbeheer
Hieronder hebben wij kort omschreven welke stappen doorlopen zullen worden indien u zich bij ons aanmeldt.
Aanmelding (telefonisch of per email)
Kennismakings- en voorlichtingsgesprek (vrijblijvend en kosteloos)
Kiest u voor budgetbeheer, dan tekent u een volmacht. Hiermee zijn wij gemachtigd om uw financiën te mogen beheren
Wij stellen een plan van aanpak op, waarin wij met elkaar het doel/ de vorm van budgetbeheer/ de termijn en verwachtingen vastleggen
De budgetbeheerder zal uw financiële administratie in ontvangst nemen
Een beheer- en leefgeldrekening wordt op uw naam geopend bij de ABN-Amro bank
Uw inkomen wordt getoetst en wordt bekeken of u ontvangt waar u recht op heeft (zoals toeslagen, etc.)
De bewindvoerder stelt in overleg met u een budgetplan op en maakt afspraken met u omtrent het leefgeld
De budgetbeheerder stelt in overleg met u een budgetplan op en maakt afspraken met u omtrent het leefgeld
Wilt u dat wij uw financiële administratie beheren, dan worden financiële instanties aangeschreven om de post via ons kantoor te laten verlopen
Met eventuele schuldeisers worden regelingen getroffen
Indien sprake is van problematische schulden begeleiden wij u naar schuldhulpverlening
Een online kasboek wordt geopend, zodat u inzage heeft in uw financiën
Wij gaan na of u voldoende verzekerd bent
Indien u belastingplichtig bent, dan wordt de aangifte (box 1) voor u verzorgd
Wij zullen waar mogelijk voor u sparen en geld reserveren voor (onverwachtse) uitgaven